Contingut:
en els últims anys
el terme “empoderament” està essent
freqüent en el nostre vocabulari. Aquesta paraula és d'origen
anglosaxó
“empowerment” i es tradueix com la capacitat
de facultar-se, habilitar-se o autoritzar-se. A
Amèrica
Llatina es tradueix per “poderío” (Marcela Lagarde).
L'empoderament és un procés
individual i col·lectiu, i a més a més intern, cap persona pot
empoderar-se des de fora, si no que som les dones que hem de
descobrir els nostres poders vitals i mitjançant de les xarxes
associatives i de la pràctica de la sororitat, accedir a eixe poder
col·lectiu.
Suposa que la participació
ciutadana i comunitària de les dones, mitjançant les xarxes
associatives, contribueix al seu empoderament individual i
col·lectiu. També vol dir un exercici de lideratge diferent del que
trobem habitualment, ja que el poder s'entén com la capacitat i no
com domini, la qual cosa permet generar nous estils de lideratge.
Les associacions s'entenen com
un espai – pont entre l'àmbit privat i el públic, de manera que
problemes que abans es consideraven individuals, des d'aquesta
perspectiva passen a considerar-se col·lectius, passant a ser part
de les agendes polítiques.
La participació de les dones
en el moviment associatiu, ha estat el motor de canvi social i un
impulsor dels avanços aconseguits en matèria d'igualtat entre homes
i dones.
Coeducar per eradicar la violència de gènere. El paper de la família i l'escola.
Taller participatiu de 2 hores de durada, en les que s'analitza de manera crítica i constructiva el nostre paper com educador@s en la prevenció de la violència de gènere.
Resum: La violència de gènere està arrelada en les desigualtats persistents entre dones i homes. Malgrat la realització de campanyes preventives des dels anys 90, el problema ni disminueix ni desapareix i es manté en les generacions més joves que han crescut i s'han educat en 'igualtat d'oportunitats'. L'edat de les dones agredides i dels agressors va en descens, i estan detectant-se relacions abusives i de maltractes en parelles molt joves.
Investigacions recents apunten a que aquestes generacions joves, presenten encara actituds molt sexistes, i que l¡'escenari de la violència ha canviat: ja no es produeix només a la intimitat de la llar, sino que també apareix en els centres educatius i en les xarxes socials, adquirint un paper molt important l'ús de les noves tecnologies per a mantindre el control i l'abús en les relacions amoroses.
Analitzant rols i estereotips de gènere en els que estem socialitzats, l'educació emocional i sentimental dels nostres adolescents, les creences sobre qué és 'l'amor de veritat' ,..podem, des de la familia i des de l'aula, fomentar el discurs crític davant les actituds sexistes que originen el maltractes i la violència en les primeres relacions amoroses, i aprendre a detectar les senyals de risc davant una relació abusiva.
Coeducar per eradicar la violència de gènere. El paper de la família i l'escola.
Taller participatiu de 2 hores de durada, en les que s'analitza de manera crítica i constructiva el nostre paper com educador@s en la prevenció de la violència de gènere.
Resum: La violència de gènere està arrelada en les desigualtats persistents entre dones i homes. Malgrat la realització de campanyes preventives des dels anys 90, el problema ni disminueix ni desapareix i es manté en les generacions més joves que han crescut i s'han educat en 'igualtat d'oportunitats'. L'edat de les dones agredides i dels agressors va en descens, i estan detectant-se relacions abusives i de maltractes en parelles molt joves.
Investigacions recents apunten a que aquestes generacions joves, presenten encara actituds molt sexistes, i que l¡'escenari de la violència ha canviat: ja no es produeix només a la intimitat de la llar, sino que també apareix en els centres educatius i en les xarxes socials, adquirint un paper molt important l'ús de les noves tecnologies per a mantindre el control i l'abús en les relacions amoroses.
Analitzant rols i estereotips de gènere en els que estem socialitzats, l'educació emocional i sentimental dels nostres adolescents, les creences sobre qué és 'l'amor de veritat' ,..podem, des de la familia i des de l'aula, fomentar el discurs crític davant les actituds sexistes que originen el maltractes i la violència en les primeres relacions amoroses, i aprendre a detectar les senyals de risc davant una relació abusiva.
No hay comentarios:
Publicar un comentario